Itineraris Saludables de Puigcerdà

LES RUTES DE LA XARXA D’ITINERARIS SALUDABLES DE PUIGCERDÀ

Les rutes que formen part de la Xarxa d’Itineraris Saludables i Parcs Urbans de Salut, programa creat per Dipsalut (Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona) són les tres següents:

1. PUIGCERDÀ ITINERARI SALUDABLE TARONJA

Primer dels tres itineraris saludables que hi ha a Puigcerdà:

Visualitza i descarrega aquí la Ruta

L’itinerari és tot asfaltat. El recorregut comença a la rotonda de l’avinguda del Segre amb l’avinguda de Catalunya, on trobem unes quantes senyals en un pal de la llum. Ens dirigim a la plaça d’Europa. Baixant per l’avinguda del Segre a uns 100 metres de la sortida trobem una senyal que ens indica el camí a seguir. Passada la següent rotonda cantonada amb el carrer de les Fites, travessem l’avinguda per continuar per l’altre vorera. Atenció amb els vehicles perquè l’avinguda del Segre és bastant concorreguda. Arribem a la plaça d’Europa. Es pot reconèixer ràpidament perquè és força gran i amb un munt de banderes al mig. Seguim els senyals indicatius. Voregem la plaça d’Europa fins arribar al començament de l’avinguda Schierbeck, davant de l’hotel del Prado. Creuem l’avinguda, passem pel costat de l’hotel i arribem a la N-154, la carretera de Llívia que també travessem pel seu pas de vianants. Ara només ens falta creuar la N-152 a l’antiga Duana. Travessem la N-152 per anar a trobar el camí de la Pedragosa que comença allà mateix. Seguim els senyals indicatius. Seguim el camí fins arribar al parc dels Quatre Camins. Continuem recte vorejant el parc (quedarà a la nostra dreta), fins arribar a la rotonda on trobem el rètol de Puigcerdà amb lletres molt grans. Aquesta rotonda resultarà molt familiar, perquè al mig hi trobem l’escultura d’un jugador de hockey dedicada al Club de gel de Puigcerdà. Seguim els senyals indicatius per travessar la N-152 pel pas de vianants i continuar per l’avinguda de Catalunya. Continuem per la banda dreta de l’avinguda i uns 200 metres més endavant, trobem una altra rotonda. Aquí es creuen l’avinguda de Catalunya amb l’avinguda dels Pirineus. Seguim pujant per l’avinguda de Catalunya. Arribem a la rotonda de l’avinguda de Catalunya amb l’avinguda del Segre, punt final de l’itinerari.

2. PUIGCERDÀ ITINERARI SALUDABLE BLAU

Segon dels tres itineraris saludables que hi ha a Puigcerdà:

Visualitza i descarrega aquí la Ruta

La ruta és urbana amb trams asfaltats i d’altres de terra. El recorregut comença en el passeig Pere Borrell davant de l’escola Alfons I, on trobem uns quants senyals en un pal de la llum. Continuem per l’avinguda Schierbeck que travessem pel pas de vianants, tot seguint els senyals indicatius de l’itinerari.

Seguim per la mateixa vorera enllaçant amb l’avinguda Ramon Condomines, en direcció al poliesportiu. Passem pel costat del recinte de la Residència de gent gran. Passem pel costat del poliesportiu de Puigcerdà que ens queda a la nostra dreta. Seguim per la vorera de l’avinguda Ramon Condomines, guiant-nos pels senyals fins arribar a l’encreuament amb el Passeig de Rigolisa. Continuem en direcció Rigolisa, fins arribar al començament del camí dels Enamorats. Seguim pel camí. La Sèquia queda a la nostra esquerra i ens acompanya durant un bon tram.

El camí dels Enamorats, és un camí de terra pla entre arbres molt agradable que passa pel costat de la Sèquia que alimenta l’Estany de Puigcerdà.

Arribem al final del camí dels Enamorats i continuem recte seguint la Sèquia. Uns 200 metres més endavant, hem de travessar el carrer de Bell-Lloc (asfaltat), seguint la Sèquia que passa per sota per continuar pel camí de terra. Aquest tram fa una mica de pujada i arribem a l’Estany del Torniquet. Un entorn molt tranquil i bonic. Envoltem el llac seguint les indicacions per iniciar el camí de tornada. Arribem a la mateixa intersecció per continuar pel carrer de Bell-Lloc (asfaltat) en direcció a l’Hospital de Cerdanya (Puigcerdà). Des d’aquesta intersecció fins l’hospital, hi ha 800 metres. Des d’ara fins el final de l’itinerari, tot és asfaltat. Passem l’hospital i ens dirigim cap a Puigcerdà pel mateix carrer de Bell-Lloc. Arribem a la plaça d’en Dionís Puig, al costat (darrere) de l’Estany de Puigcerdà. Travessem la plaça per continuar pel Passeig Pere Borrell. Seguim recte per arribar a l’escola Alfons I, punt final del recorregut.

3. PUIGCERDÀ ITINERARI SALUDABLE MORAT

Tercer dels tres itineraris saludables que hi ha a Puigcerdà:

Visualitza i descarrega aquí la Ruta

L’itinerari combina trams de terra i d’asfalt. El recorregut comença en el passeig Pere Borrell davant de l’escola Alfons I, on trobem unes quantes senyals en un pal de la llum. Continuem pel passeig, en direcció a la plaça d’en Dionís Puig on girem a l’esquerra per seguir pel passeig de la Sèquia. Seguim recte per aquest bonic passeig envoltat d’arbres, fins arribar al començament del camí d’Enveig. Just allà veurem una senyal que també indica la font del Cúcuru. Baixem pel camí d’Enveig. Passem pel costat del Bosquet de Puigcerdà (ens queda a la nostra dreta. Seguim baixant i trobem una bifurcació. Continuem recte pel camí d’Enveig. Uns 500 metres més avall, trobem un desviament amb un camí de terra a la dreta. Seguim baixant pel camí d’Enveig (asfaltat) fent cas dels senyals indicatius. A la següent bifurcació ens desviem pel camí de terra (esquerra). Uns 200 metres més enllà trobem un desviament a la dreta. Ignorem el desviament i seguim per l’esquerra pel camí principal. Tot seguint el camí de terra, arribem a la via del tren (pas a nivell). No la creuem. Continuem per l’esquerra, paral·lels a la via en direcció Puigcerdà. Continuem i arribem al següent pas a nivell. Aquí trobem el camí de la Vinyola (asfaltat) que ve de La Tor de Carol. El prenem i ens dirigim cap a Puigcerdà, seguint els senyals indicatius. Ens desviem a la dreta abans d’arribar al nucli urbà pel paratge de Sant Martí (camí de terra). Al final d’aquest carrer tombem a l’esquerra pel carrer Pont de Sant Martí que després canvia de nom (carrer de l’Estació). Arribem a l’Estació de tren. Continuem l’itinerari pel carrer de l’Estació fent cas dels senyals indicatius, fins arribar a la benzinera Repsol per trobar l’avinguda de Catalunya. Iniciem la pujada per l’avinguda de Catalunya, té un desnivell suau però constant. Passem pel costat del Museu Cerdà. En aquesta alçada, l’avinguda canvia de nom i passa a ser carrer Higini de Rivera. Continuem fins arribar a l’avinguda Coronel Molera (davant trobem el supermercat Bonpreu). Girem a la dreta en direcció a la plaça de Barcelona. Deixem la plaça enrere i seguim en direcció a l’Estany pel carrer Pons i Gasch que després canvia de nom i passa a ser passeig de Pere Borrell. Continuem recte fins arribar a l’escola Alfons I, punt final de l’itinerari.