ACTIVITAT FAMILIAR “FASSINEJA”
La Fassina és una autèntica fàbrica restaurada, on es pot conèixer el procés d’elaboració de l’aiguardent. Pertany al Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya.
“FASSINEJA” és una nova visita-taller familiar que s’ofereix al Museu Fassina Balanyà de l’Espluga de Francolí. Es tracta d’una visita amb una mirada diferent, destinada als infants i adolescents, on podran endinsar-se en espais restringits pel públic general i podran tocar i olorar molts productes relacionats amb l’antiga fàbrica d’aiguardent de la Fassina Balanyà.
Descobriran de primera mà com funcionava l’antiga destil·leria i com es reciclava i reutilitzaven les restes del producte base de la fàbrica, que era la brisa (rapa, pell i pinyol del raïm).
Tot seguit, per posar-ho en pràctica les famílies podran Fassinejar amb el taller d’elaboració de la seva pròpia colònia i hidrogel. Ho faran amb fruites i herbes aromàtiques que ells mateixos hauran collit. Per elaborar diferents aromes s’utilitzaran olis essencials, introduint-los en l’aromateràpia.
La visita també inclou una destil·lació en directe amb d’un alambí de vidre, un tast de licors pels adults i un davantal de Fassineja per tots els participants. Activitat dirigida a totes les edats, però recomanat a partir dels 5 anys fins adolescents, on tots els membres de la família, inclosos els adults, participaran de l’experiència.
- Data: Diumenge 16 de maig a les 10.30h
- Preu: 4.70€/persona.
L’activitat tindrà una durada de 1.30h i l’aforament estarà limitat a 3 unitats familiars
Per a més informació, visita www.esplugaturisme.cat